1
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego branży sanitarnej, elektrycznej i teletechnicznej nad realizacją zadania: „Przebudowa drogi powiatowej nr 3301P ul. 11 Listopada w Sompolnie”
• Do podstawowych obowiązków Wykonawcy nadzoru inwestorskiego w branży sanitarnej, elektrycznej i teletechnicznej należeć będzie:
1) prowadzenie nadzoru inwestorskiego nad wszystkimi robotami budowlanymi branży sanitarnej, elektrycznej i telekomunikacyjnej związanymi z inwestycją w pełnym zakresie obowiązków wynikających z przepisów ustawy Prawo Budowlane;
2) prowadzenie regularnych inspekcji na terenie budowy w celu sprawdzenia jakości wykonywanych robót oraz wbudowywanych materiałów, zgodnie z wymaganiami umowy wykonawczej, specyfikacji technicznych i dokumentacji projektowej potwierdzone wpisem do dziennika budowy, z podaniem zakresu robót, które zostały sprawdzone;
3) uczestniczenie wraz z inspektorem nadzoru inwestorskiego branży drogowej w opiniowaniu i akceptowaniu szczegółowego harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji robót opracowanego przez Wykonawcę robót oraz bieżące kontrolowanie i aktualizowanie w przypadku zmian;
4) opiniowanie propozycji zmiany do umowy na roboty budowlane w branży sanitarnej, elektrycznej i teletechnicznej pod względem finansowym, formalnym i rzeczowym z podaniem skutków (koszt i czas);
5) bieżące informowanie Zamawiającego o wszelkich problemach związanych z realizacją inwestycji;
6) składanie Zamawiającemu sprawozdań (miesięcznych) z działalności obejmującej prowadzenie nadzoru robót oraz z realizacji inwestycji wraz z dokumentacją zdjęciową w okresach miesięcznych, przy czym „Sprawozdanie miesięczne” winno być złożone w ciągu 5 dni roboczych po zakończeniu każdego miesiąca kalendarzowego i powinno zawierać:
− opis postępu robót w stosunku do przyjętego harmonogramu,
− nakłady finansowe poniesione na roboty w powiązaniu z przyjętym harmonogramem,
− plan robót i finansowania na kolejne miesiące,
− opis powstałych problemów i zagrożeń oraz działań podjętych w celu ich usunięcia,
− fotografie dokumentujące postęp robót,
− wykaz zmian w dokumentacji projektowej,
− wykaz roszczeń i etap ich rozpatrzenia.
7) opiniowanie wniosków w sprawie zmiany sposobu wykonania robót budowlanych, w tym zmiany materiałów i urządzeń oraz przedstawienie korzystnych dla Zamawiającego wniosków do akceptacji;
8) monitorowanie postępu robót poprzez sprawdzenie ich rzeczywistego zaawansowania i zgodności realizacji z harmonogramem robót;
9) kontrolowanie przestrzegania przez Wykonawcę robót BHP, zasad bezpieczeństwa pracy i utrzymania porządku na terenie budowy;
10) czuwanie nad realizacją elementów robót związanych z ochroną środowiska;
11) decydowanie o dopuszczeniu materiałów, prefabrykatów i wszystkich elementów i urządzeń przewidzianych do wbudowania i wykorzystania przy realizacji robót;
12) opiniowanie i zatwierdzanie wniosków na roboty dodatkowe i zamienne oraz zatwierdzanie protokołu konieczności sporządzonego przez Kierownika budowy.
13) nadzorowanie wykonywania ewentualnych robót dodatkowych i zamiennych;
14) kontrolę sposobu składowania i przechowywania materiałów;
15) stały nadzór badań materiałów i robót wykonywanych przez Wykonawcę robót;
16) przeprowadzanie własnych badań materiałów lub robót celem potwierdzenia ich jakości;
17) dokonywanie obmiaru wykonanych robót w branży sanitarnej, elektrycznej i teletechnicznej;
18) żądanie od kierownika budowy lub kierownika robót w branży sanitarnej, elektrycznej i teletechnicznej dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie lub spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub zgłoszeniem robót budowlanych;
19) wskazywanie ewentualnych błędów w dokumentacji projektowej dostrzeżonych w trakcie realizacji robót, wnioskowanie do Zamawiającego (składanie propozycji ulepszających zaprojektowane rozwiązania) w sprawach dotyczących wprowadzenia niezbędnych zmian w dokumentacji technicznej i uzyskana zgody Projektanta na zmiany, przeprowadzenia niezbędnych ekspertyz i badań technicznych oraz w innych ważnych sprawach finansowych i prawnych;
20) odbiór robót zanikających i ulegających zakryciu w branży sanitarnej, elektrycznej i teletechnicznej;
21) sprawdzanie wykonanych robót i powiadomienie Wykonawcy robót o wykrytych wadach oraz określenie zakresu robót niezbędnych do wykonania celem usunięcia wad wraz z podaniem terminu ich wykonania a następnie dokonanie odebrania wykonanych robót usuwających wady;
22) przygotowanie do odbioru częściowego i końcowego robót, sprawdzenie kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawcę robót dokumentów wymaganych do odbioru oraz uczestnictwo w odbiorze częściowym i końcowym robót;
23) wydawanie Wykonawcy robót, kierownikowi budowy poleceń w formie pisemnej dotyczących w szczególności: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych,
24) żądanie od Wykonawcy robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdy ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niezgodność z projektem;
25) opracowanie opinii dotyczących wad przedmiotu odbioru uznanych za nie nadające się do usunięcia oraz wnioskowanie o obniżenia wynagrodzenia Wykonawcy,
26) uczestniczenie w przeglądach technicznych obiektu dokonywanych w trakcie okresu gwarancji oraz udział w odbiorze pogwarancyjnym, a w przypadku stwierdzenia w trakcie przeglądów bądź odbioru wystąpienia wad, także uczestniczenie w odbiorze od Wykonawcy robót związanych z usunięciem ujawnionych wad. Zamawiający powiadomi Inspektora nadzoru inwestorskiego o terminach przeglądów gwarancyjnych oraz odbioru gwarancyjnego na 7 dni przed wyznaczonym terminem;
27) uczestniczenie w ostatecznym odbiorze gwarancyjnym na miesiąc przed upływem okresu gwarancji ustalonym w umowie z Wykonawcą robót budowlanych.
1 szt.
0%
23%
5%
7%
8%
Różna stawka VAT
nie podlega
zw.
PLN
EUR
-
0